De business case voor zonnepanelen
Op dit moment ligt de terugverdientijd op 2-5 jaar, afhankelijk van een aantal zaken. De business case voor zonnepanelen is dus zeer goed.
Belangrijk bij het bepalen van een business case is het verbruikspatroon van uw gebouw. U wilt het optimale financiële rendement halen op uw investering, dus het is essentieel om het aantal te plaatsen zonnepanelen af te stemmen op het momentaan verbruik.
Loyalty Solar kan aan de hand van uw meetgegevens het gebruiksprofiel bepalen (wanneer op de dag verbruikt u hoeveel stroom) en dit matchen met het opwekprofiel van zonnepanelen.
Zo bepalen we het aantal zonnepanelen dat het beste past bij uw gebouw.
Uw business case voor zonnepanelen
Voor het bepalen van uw business case, moeten een aantal zaken in kaart worden gebracht. Zo bepaalt bijvoorbeeld de capaciteit van uw netaansluiting hoeveel zonnepanelen er maximaal zijn te plaatsen.
Om de business case te kunnen maken, moet gekeken worden welk aantal zonnepanelen zinvol is voor uw type gebouwgebruik. Wijkt uw verbruiksprofiel veel af van het opwekprofiel van zonnepanelen, dan zal dat impact hebben op uw business case. U wekt dan veel stroom op die u niet gebruikt, maar teruglevert aan het net.
Loyalty Solar zorgt dat u snapt welke zaken de business case beïnvloeden. Wij doen de verkenning van uw gebouw en brengen alle relevante aspecten in beeld. Vervolgens leggen we u uit welke afwegingen voor u van belang zijn.
Alleen zo kunt u een onderbouwd investeringsbesluit nemen.
Loyalty Solar is specialist in zonnepanelen
Wat is uw optimale aantal zonnepanelen?
Weten wat het optimale aantal zonnepanelen is voor uw gebouw en snappen waarom?
Neem contact met ons op via 085 – 877 1585 of stuur ons een e-mail info@loyaltysolar.nl.
Loyalty Solar helpt u graag op weg met uitleg en een verkenning.
De business case voor zonnepanelen is zeer goed. Maar u wilt natuurlijk weten hoe dat zit in uw specifieke situatie.